NexPO Branding
Branding
Identity design
Application design
Signage design
Client
NexPO
Date
2023
넥스포는 풍산과 POLE의 합작 회사로, 파우치형 이차전지 전극단자(Lead Tab) 분야에서 혁신적인 연구, 개발, 제조 및 판매를 추구하는 글로벌 기업입니다. 2023년 합작회사를 선보이며 국내 뿐만 아니라 글로벌 비즈니스로서 성장하고자 브랜드 아이덴티티 시스템 개발이 필요한 상황이었습니다. 모프는 브랜드 분석 및 넥스포 내부관계자 인터뷰를 통해 브랜드의 방향성을 도출하고, 넥스포의 비전을 반영한 BI와 일관된 경험을 전달하는 비주얼 시스템 및 사이니지를 디자인했습니다.
NexPO, a joint venture between Poongsan and POLE, is a global company that pursues innovative research, development, manufacturing, and sales in the field of pouch-type secondary battery electrode terminals (Lead Tab). It was necessary to develop a brand identity system in order to introduce a joint venture in 2023 and grow as a global business as well as domestically. We drew the direction of the brand through brand analysis and interviews with NexPO insiders, and designed the visual system and signage that deliver a consistent experience and BI that reflects NexPO's vision.















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